måndag 16 mars 2009

Sitta och fokusera

På möte med handledaren sitter jag i vanlig ordning och viftar med armarna och gestikulerar och förklarar och berättar om mina tillfälliga svårigheter med att fokusera, och då slås jag av tanken på en rolig text jag läste av lars på hans online-kulturtidskrift abeba, där han nämnde att det mest missbrukade ordet just nu är just fokusera och där han föreställde sig alla dessa människor som sitter vid sina skrivbord och, enligt egen uppgift, fokuserar. Starta en blogg, lasse!

2 kommentarer:

  1. Jag har blivit så allergisk mot ordet fokus att jag hellre betalar typ 20 000 extra för en Volvo V50 som egentligen är samma bil som Ford Focus.

    Ordet har bytts i sin motsats, något många drar till med när de är för okoncentrerade för att tänka ut vad de egentligen menar.

    Jag rekommenderar en vit fokusvecka.

    SvaraRadera
  2. hahaha, ja precis! Det är ett ord som verkar safe men egentligen är superflummigt.

    SvaraRadera