onsdag 11 mars 2009

Öland

Och jag tog steget ut i det okända när vi fick frågan om att följa med till Ölands östra kust, till en öde naturstrand, vi skulle packa våra väskor med sovsäckar och stormkök och vi skulle tälta där bland träden och hon sa jag tar med vin och jag sa jag packar nötter och konserver och det var något helt nytt och verkligen spännande och ett äventyr med fyra barn och två kvinnor som knappast kände varandra men ändå hade fått nån slags connection och en känsla av att det här kunde bli början på något kul och verkligt betydelsefullt för oss alla. Och sedan satt vi i sanddynerna på kvällarna och drack vin och åt nötter och aprikoser och brieost och barnen kastade sig mellan högarna av vit sand och vi badade i skymningen och tvättade håret i havet och såg solen gå ned där på stranden, kväll efter kväll efter kväll. Och jag har varit i Indien och jag har tältat i Grand Canyon men det här var ett äventyr, ett riktigt spännande äventyr, för oss allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar