söndag 22 mars 2009

Amazing

Sammanträffanden, och det är inte första gången. Jag läser just nu en av de mest nyskapande forskarna, Donna Haraway som skrivit den här boken, som kan få betydelse för min forskning, och jag har läst flera av hennes tidigare verk, som får mina tankar att sväva, bortom det konkreta, bortom det självklara, till synes självklara som vår relation till djuren, naturen, maskiner mm. Så visar det sig att hon bor och arbetar i Santa Cruz, staden jag bodde i långt innan jag hade en aning om vilken inriktning mina studier skulle få. Hon är professor i antroplogi, ämnet jag studerade på grundkursen i USA. Väl tillbaka i Sverige var det ett omöjligt smalt ämne, så jag bytte till litteratur. Men ändå! Om jag stannat! Donna Haraway! Måste dit, och träffa henne. Fantastico! Märkligt...

1 kommentar:

  1. Cirkeln är sluten. Livet är alltbra konstigt. Man kommer inte undan sitt öde hur man än bär sig åt. :)

    SvaraRadera