måndag 16 mars 2009

Hemlig namnsdag

Min dotter har grubblat länge på det här. Hon har ingen namnsdag. Tre förnamn har hon fått men till ingen nytta. Fadern och jag har lyckats pricka in så ovanliga namn att de inte har någon plats i almanackan. Nu har hon varit hos grannen som har hjälpt henne att söka på datorn, men nej, inget av hennes namn har någon namnsdag. Därför kom hon nyss hem och meddelade:-Jag har en hemlig namnsdag. -Jaha, när då? säger jag som gett upp hoppet om att jobba och börjat blogga stället. -Trettonde november! säger Mini-Gaia glatt. -Jaha, varför just då? Vad är det för namn då? undrar jag. -Jag vet inte! Det spelar ingen roll! svarar tjejen med den hemliga namnsdagen.
Vad coolt, hon har bara valt en dag. Nu sitter hon på golvet och läser igenom hela almanackan för att undersöka om brorsan har någon officiell namnsdag.
-Jo! I mars 2009 har han namnsdag! utbrister hon nu.
Och sedan: - På sin namnsdag ska man få frukost på sängen!
Bäst att lägga trettonde november på minnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar