måndag 9 mars 2009

Happy

Går runt sjön och ser dagen och kanske våren vakna. De mystiska dimmorna som reser sig över isen och över gräsmattorna, silar sig in mellan träden och möter min andedräkt som är kall och klar. Musiken i ipoden, minnen av alla dagar och kvällar jag körde min rostiga BMW-77 uppför och nedför motorvägen mellan Aptos och Santa Cruz, från San Andreas Vault och ner till downtown Santa Cruz, till book readings, surfar-cafeer, konserter, loppmarknader och på onsdagarna alltid farmer's market, där vi köpte färska, ekologiskt odlade frukter och grönsaker direkt från bönderna och alla sprang omkring i solen med batiktröjor och barn i bärselar och jag kunde verkligen, i ungefär tio år, inbilla mig att jag levde på 60-talet, för här i Kalifornien hade tiden stannat, och alla var fria och glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar