fredag 20 mars 2009

Allergisk

Jag har blivit smått allergisk mot att köra bil. Jag har börjat gå överallt, så fort jag har någon tid att passa, något ärende så går jag och passar på att få motion och frisk luft och ett avbrott i det sinnessjuka forskandet samtidigt. Barnen går och cyklar överallt. Det har snabbt blivit en underbar vana och stan har krympt nu när man inte längre är beroende av barnvagnar eller mini-cyklar med stödhjul kan man ju ta sig runt överallt utan bil, den här årstiden. Vilken frihetskänsla, vilken vårkänsla! Inga små barn som riskerar att bryta ihop och lägga sig tvärlång på trottoaren medan man bär den andra i bärsele. Nu är det bara att gå eller cykla på. En god vän har sålt bilen. Så långt är jag inte beredd att gå, till sommaren måste vi kunna åka till sjön, till havet, till Öland, på semester. Men det är ändå inspirerande med någon som tar det steget, och som har barn i samma ålder som mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar