måndag 30 mars 2009

Kryddor

Lille Capitano berättar, inte en gång utan upprepade gånger om hur otroligt många olika sorters kryddor Pappa har i sitt kök, jag får höra fantastiska historier av båda barnen över hur kreativ deras far är i köket, hur han hittar på alldeles egna maträtter och hur de här kryddorna, som tydligen finns i avsevärt större mängd där än hos mig, gör det hela så fantastiskt smakrikt. Hm, jag kör till Maxi och står framför kryddhyllan och tänker att herregud vad mycket nya intressanta kryddblandningar och grejer det har dykt upp den senaste tiden (typ tio år sen jag köpte kryddor). När sonen kommer hem från skolan står det inte en, inte två, utan tolv nya olika sorters kryddor uppradade på köksbordet. HA!

1 kommentar:

  1. But who's competing...? Fniss

    Det är onekligen spännande med kryddor. Vi har massor men jag tror bara att vi använder hälften av dem egentligen.

    SvaraRadera