måndag 9 februari 2009

Min dag

Följer barnen till skolan längs snötäckta gator. Går hem. Dricker kaffe tre gånger, skriver på datorn. Åker och tränar. Hem och skriva. Hämtar barn, fortsätter skriva. Lagar mat. Pratar med barnen. Pratar med grannarna. Åker och tränar igen, denna gång med barn. Hem och äta middag. Läxläsningen urartar till en improviserad rock-konsert. Barnen skriver, förlåt sover. Tillbaks vid datorn, sitter på fällen framför brasan och skriver på bärbara. Dricker kaffe. Fortfarande träningskläder på. Om ni undrar varför jag tränar så mycket är det för att resten av tiden sitter jag still och skriver. Såhär ser mina dagar ut och jag har inte långtråkigt en sekund. Min eld, min dator, min träning. Jag har världens underbaraste barn, vänner, grannar. Allt är gott. Det är sådana dagar jag mår som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar