söndag 15 februari 2009

Lovebomba

Lyssna på texten! Vilken kärleksdos. Kommer ihåg att jag hörde den här låten på radion i bilen av en slump för flera år sedan när jag pendlade och hajade till inför texten, som om det vore en uppenbarelse, något positivt i allt det mörka som jag just då gick igenom. Forgiveness is the key to happiness. Den här låten vänder perspektivet från ilska, sorg och bitterhet till en positiv outlook. Jag minns att jag gjorde mycket hjärtan med händerna och barnen härmade mig när jag hämtade dem på dagis och dagisfröknarna log när vi upprepade vårt mantra "Kärlek", som en kärleksprofet a la dileva, men ändå så otroligt välbehövligt och svårt just då när allting runt omkring bara rasade samman, så fanns det ändå hopp. Och det fanns kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar