söndag 22 februari 2009

jämställdhet

I den här artikeln står det att jämställdheten fått en backlash och är på tillbakagång. Men herregud, har den någonsin varit här? Då missade jag den. Vidare råder författarna som citeras i artikeln kvinnor att revoltera mot de nya (gamla vanliga menar ni väl) hemmafru-idealen genom att, håll i er nu om ni vågar, bjuda hem folk ÄVEN om ni inte har städat (det är väl bättre att städa när de gått hem?), bjud på hämtmat (My God), och -se upp nu- ta med färdigköpta pannkakor på föräldrapicknicken!! Det här är sannerligen revolt på hög nivå. Hoppas ingen missar ironin nu. Jag tog med mig pizza direkt från pizzerian på senaste föräldrapicknicken. Visste inte att jag samtidigt utförde en revolthandling, det var praktiskt och middagstid och ren självbevarelsedrift. Jag har haft städhjälp men det blev så himla jobbigt att städa innan hon skulle komma så jag lade ner det. Lyxhustru utan man. C'est moi. Och jag behöver ett jobb till. Like a fish needs a bicycle...och allt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar