måndag 31 augusti 2009

Saker som man retar sig på

Saker som min man retar sig på hos mig:
Att jag vägrar hänga mina kläder och kavajer på galgar.Krokar duger väl bra.
Hur jag INTE viker ihop kläder i lådor och på hyllor utan bara trycker in dem.
Att jag kommer för sent till allt (utom barnens skola).
Att jag är snobbig och besserwissig.
Att jag tar mig friheten att bara gå hemifrån när jag blir arg.
Att jag inte stänger luckan till mikron, (ibland med flit jag erkänner hihi)
Att jag inte hör pipet när teet är klart i mikron utan sitter kvar vid datorn eller boken tills han hämtar det.
Att jag inte använder vattenkokaren (orka).
Att jag förbjuder användandet av vad heter det, coasters?, alltså underlägg till glas och koppar, my god, vad överdrivet. "Möbler är till för att användas. Var inte så vuxen". (detta tycker han är kul för han har tidigare alltid fått höra motsatsen, väx upp, var inte så barnslig, och jag tycker tvärtom att han är för vuxen och ordentlig, jämfört med mig)
Att jag lägger knivar i diskmaskinen.
Ja det var bara ett smakprov.
Men jag är ändå underbar och älskad av alla och på jobbet går det också bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar