torsdag 6 augusti 2009

Extrema åsikter

Jag planerar mitt bröllop tillsammans med min kusin som delar min förkärlek för alternativa ideal och gröna anarki-åsikter. Allt detta som mannen bara tror (eller hoppas)är en act från min sida. Min kusin och jag är överens om att det ska vara massa musikuppträdande, fiol och folkmusik, människor som är barfota och har dreadlocks och läser ur Green Anarchy och Brand istället för nåt präst-trams. -Jaja, säger mannen och kör BMW.n genom Göteborg på väg till festvåningen i stan, mina kusiner är klädda i guldfärgade brudnäbbsstasser. Jag ler och säger ironiskt: -Snygga klänningar förresten! Vi planerar vidare medan bilen kryssar sig fram i stadstrafiken. Det visar sig att mannen vill gifta sig i kyrkan, för första gången. Jag är förvånad men ändå rörd och jag undrar lite chockat: -Tror du på Gud? Och min kusin säger lugnande: -Vi kan ändå ha kyrka och lite Brand. Och jag försöker samla mina tankar och sedan säger jag provocerande till mannen: -Jag ska i alla fall föda hemma.
Men han bara skrattar och säger: -In your dreams baby. Och jag vänder mig mot mina kusiner i baksätet och säger med lite lägre röst:- Och barnet ska heta Rainbow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar