torsdag 6 augusti 2009

Kusinbröllop

På kusinbröllopet som är stort och ståtligt och amerikanskt och späckat med fotbollsstjärnor hålls det tal som i stort sett går ut på att brudgummen är en toppenkille och bruden är snäll och omtänksam. Min man ler och blinkar mot mig över bordet och viskar: -Vad fin du är! Och jag blir lycklig som bara en gravid kvinna i lång festklänning kan bli och han är den bästa mannen med de coolaste kläderna och den coolaste personligheten och den roligaste festprissen och jag säger: - Det blir inga tal på vårt bröllop! Och han säger: - Det är bara för att du är orolig för vad de ska säga om dig! Och jag skrattar för att han känner mig så väl och jag säger: - Just det, jag vill inte att du ska veta nåt om mitt förflutna! Och han säger: - Ha! Jag vet redan! Tror du inte jag vet vem du är? Det är ju därför jag älskar dig. Och jag tänker jaha, då så, men det kommer att bli en skammens minut. Och mannen fortsätter sanningssnacket när han säger: - "Snäll och omtänksam" kanske inte är det första man tänker på när det gäller dig! Och jag kan inte låta bli att skratta, men då säger mannen, den bäste av alla, den mest romantiske man kan tänka sig: - JAG kommer att hålla tal till dig älskling! Och jag tänker jaja, ok, då, kanske inte så dumt med lite tal ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar