torsdag 6 augusti 2009

När jag orkar

Jag har fått ett mail. Det gäller min forskning. Det är ett så kallat call for papers, alltså efterlysning av artiklar till en tidskrift. Det är lite food for thought. Till exempel kan man grubbla på följande i sommarvärmen: How has globalization affected postcolonial thought? How does postcolonialism relate to postmodernism and other manifestations of ‘postness’? What does it mean to be in a condition of “postness”? Is postness now ‘pastness’? How do recent trends in literature reflect neo-colonialism? How do recent trends in literature and culture continue the postcolonial enterprise?
Sug på den. Food for thought.Jag vet att om jag bara ansträngde mig, tog mig samman, skulle jag kunna komma på något riktigt bra. Men det är så varmt idag.

3 kommentarer:

  1. Mycket intressant. Jag läste en kurs förra vågen om engelskan och globalisering. Man fick sig en rejäl tankeställare...

    SvaraRadera
  2. Ja fast det står mig upp i halsen nu...

    SvaraRadera
  3. Tänk vad världen hade sett annorlunda ut utan att europeerna åkt runt och "upptäckt"...

    SvaraRadera