tisdag 8 september 2009

Trädgård

På grund av min bristande pragmatism och mitt överflöd av abstractism (...) idealiserar jag människor som kan arbeta i naturen, med naturen. På sextiotalet och sjuttiotalet var det höjden av hippie-dom att bruka jorden med sina egna gröna fingrar. Författare och miljö-anarkister som Edward Abbey gjorde en livspoäng av att leva och verka i naturen, som praktiker. Tro mig, jag har försökt. Jag har inga gröna fingrar och hatar allt hantverksarbete. Men en gång i min ungdom när jag bodde i Kalifornien gav jag mig in i ett kortvarigt kärleksförhållande med en man på grund av att jag hörde fel i baren när han presenterade sig, jag tyckte han sa att han var trädgårdsmästare men det visade sig att hans efternamn var Gardner. Imagine my disappointment när sanningen senare gick upp för mig. Men då var det redan för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar