måndag 14 september 2009

Alex

Alex Schulman har skaffat en tom butikslokal så att han har någonstans att gå på morgnarna. Nu har han kommit på vad han ska ha sin butik till: "Jag har funderat på försäljningen i denna butik och kommit fram till att jag vill sälja det jag älskar. Och jag älskar böcker. Jag älskar att läsa böcker och jag älskar att skriva dem. Även om jag gör väldigt lite av båda dessa saker nu för tiden. Böcker!Detta är ett antikvariat. Nu ska jag bara komma på vad för typ av böcker jag ska sälja.
Det ska vara nischat.
Jag vill inte ha något onödigt spring här."
Så underbart kul. Jag såg på Notting Hill igår med mannen. Hans favoritfilm och i vanlig negativ cynisk ordning var jag tvungen att först dissa filmen, åh vad typiskt om den vanlige underdogmannen som får den snygga kvinnan gud vad trist, tills mannen sa att jag liknar julia roberts, då blev det genast lite roligare att titta på filmen. Största intrycket: Jag vill också ha en begagnad book store!! Jag vill sluta forska och istället driva en bokhandel! Som Hugh Grant! Som Alex Schulman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar