onsdag 2 september 2009

Böcker!

I slutet av sommaren, precis innan flytten, i rastlöshetens oro som höstens terminsstart alltid för med sig hos mig, gick jag till biblioteket och plockade på måfå åt mig några tjocka romaner från den uppskyltade "senaste"-hyllan. Fast besluten att inte ha långtråkigt och inte spilla tid på att oroa mig, tänkte jag kasta mig över den fria, kravlösa, roliga läsningen. När jag var yngre läste jag helst fackböcker, nu älskar jag romaner eftersom mitt jobb består så mycket i att läsa komplicerad, teori-litteratur, är romaner min enda form av avkopplingsläsning. Att bara dyka in i en bok och försvinna från vardagen och alla tankar, prestationskrav och vardagsbestyr, finns det något härligare? I det nya hemmet är det böcker, böcker, böcker överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar