måndag 14 september 2009

Prylar

Har inte barn idag alldeles för mycket prylar? Får de inte för mycket prylar? När barnen inte ens själva kan komma på något att önska sig när de fyller år, har de inte fullt tillräckligt då? Kläder har de, böcker, spel, pussel och fotbollar och tennisracketar och allt möjligt. Samtidigt är det ju ett bra tecken på att de inte tror att lyckan finns i prylar när de inte har någonting att önska sig...Det är som om de är nöjda och vi vuxna försöker febrilt att hitta på något att ge dem vilket är helt omöjligt, två ggr per år, jul och födelsedag. Funderar på att ge dem aktier. Något för framtiden.

2 kommentarer:

  1. Aktier?! Aktier?!!? Men herregud! De har allt säger du, ja vems fel är det? Föräldrarnas som inte kan ransonera sina spontana infall att ge dem allt omedelbart tydligen...Var det inte i den här bloggen jag läste om köpstopp? Det finns väl förresten annat man kan ge barn som "har allt": Exklusiv ensamtid med sin mamma mitt i den nya stora styvfamiljen innan hon har en ny bebis att ta hand om, t ex.

    SvaraRadera
  2. Det är nog väldigt svårt att läsa den här bloggen om man inte förstår ironin i det hela....hahaha. Jag talar inte här nödvändigtvis om mina egna barn utan om barn av idag i allmänhet, eller hur? Därför tyckte jag det var en rolig slutkläm med aktier, så helt absurt, och "out ther"!! Fram med humorn när du läser, please!!!

    SvaraRadera