torsdag 10 september 2009

Fin artikel

I senaste numret av O magazine skriver Heather Sellers en fin och rolig artikel om att dejta män och söka efter kärleken. Hon skriver om trista coffee-dates som drar ut på tiden med män som pratar och pratar oavbrutet om sig själva: The men do not shut up. Målet är att träffa dem i 15 min för, som hon skriver, det räcker med 15 min. Sedan vet man. Antingen klickar det eller inte. Samtidigt som hon är desillusionerad och har lagom låga förväntningar skriver hon så fint om hur annorlunda allt blir när man har den där kärleken, partnern, att dela livet med: It makes the planet manageable. Perfekt beskrivet tycker jag. Många av mina vänner skrattade åt mig för att jag hade så höga förväntningar och höga krav på män som jag dejtade innan jag fann den jag sökte. Men jag tycker att jag gjorde rätt. Varför nöja sig, why settle? Till slut fann jag ju det jag sökte. Det tog sju år, men ändå. Och ja, jag visste efter 15 min. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar