fredag 4 september 2009

Namn

Jag har så otroligt många roliga och fina namnförslag men tyvärr dissar mannnen 90 % för att de är för konstiga. Konstiga? Han har valt ett namn av alla mina förslag som duger (fast lite konstigt tycker han ändå att det är)och nu vill han inte diskutera det mera. Han stönar högt när jag kommer med nya fräscha förslag, det ena konstigare och ovanligare än det andra. Och ändå försöker jag anpassa mig och inte ens nämna de allra bästa/värsta förslagen som jag vet att han aldrig skulle klara att ens höra. Om jag tvingar honom att komma med några förslag är det så skrattvetande vanliga och traditionella namn att jag inte kan tro mina öron utan bara skrattar högt och föraktfullt. Kommer inte på fråga kan jag säga. Jag tänker så här: det är väl inte säkert att han märker om jag skriver dit ett eller ett par lagom konstiga mellan-namn på papperet till skattemyndigheten, så länge vi är överens om tilltalsnamnet? Nej jag tänkte väl det. Och så är det det här med efternamnet, också en tvistefråga med feministiska undertoner...Vi får se hur det blir, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar