fredag 19 december 2008

free jonatan

Free Jonatan
Den här bloggen skapades idag, av mig, utav nyfikenhet, kreativitet och en lust att förändra. Den utlösande faktorn var den dramatiska utvecklingen i fallet Jonatan, som berört mig starkt. En sådan händelse manar till handling, på något sätt, av alla som bryr sig, som känner, som reagerar på saker som sker runt omkring oss. Mitt bloggnamn kan tolkas på flera sätt, som en namnlek och som en poststrukturalistisk förvrängning av innebörd. Gaia? Free civilization? Är det möjligt? Det är bland annat det jag vill att den här bloggen ska handla om, diskutera, debattera. Det finns pacifister och eco-warriors, det finns aktivister och det finns debattörer. Vem är jag? Vem är du, vilka är ni som läser det här? Vi är förhoppningsvis alla fulla av motsättningar och underbara sammanhang. Vi är alla en del av något större, som jag för enkelhetens skull kallar naturen. Vi är alla här. Nu. Det finns inte bara en lösning, eller en sanning, enligt min åsikt. Det finns inga enkla svar, inga snabba, fullständigt "rätta" lösningar. Men det måste finnas någon rim och reson när det gäller orättvisa och orimliga konsekvenser av handlingar som ursprungligen kommer av goda tankar och omtanke om vår värld. Egentligen. Eller hur? Peace. Kärlek.
Upplagd av Gaia kl. 14:09 0 kommentarer
Etiketter:
Prenumerera på: Inlägg (Atom)
Bloggintresserade (0)
Följ den här bloggen
Sluta följa
Var den första som följer den här bloggen
0 personer som följer bloggar Visa alla Hantera

Bloggarkiv
2008 (1)
december (1)
dec 18 (1)
free jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar