söndag 21 december 2008

Dröm

Inatt drömde jag att staketen föll runt mitt hus. Nej, förresten, de föll inte, det var någon (min f d granne och hyresvärd) som bestämt ryckte upp hela det svarta, på vissa ställen rostigt kopparfärgade, järnstaketet och bokstavligen SLET upp det ur marken. I drömmen såg jag staketet lyfta från marken runt omkring den stora trädgården runt huset där jag bor, lyfta upp mot himlen och försvinna i tomma intet. Och vi var fria. Vad tror du om den drömmen, Agueli? Kan det bli mer symboliskt? Någonting har startat. And there's no going back. Det är mitt liv nu, mitt också. Nästa inlägg kommer att handla om hur allting oundvikligen hänger samman och om ecological rationalism a la Val Plumwood. Kram alla!

1 kommentar:

  1. Jag tror du kan ha sett bekvämlighetens värdegrund för vad den är (ett staket/stängsel/mur) och äntligen kan göra dig kvitt den!
    Jag tror det alltid varit ditt liv men att det tagit tid att acceptera det; varför tror du annars du gjort de val du gjort? :)
    Nothing can stop you now!

    SvaraRadera