tisdag 11 maj 2010

Om skolaktiviteter och föräldrar

Linna Johansson har än en gång gett mig en känsla av befriande igenkännande (så som jag vill att mina bloggläsare ska känna när de läser mig) i ett par inlägg på sistone där hon skriver att det är för mycket krav på att man som förälder ska vara delaktig i aktiviteter på skolor och dagis. Jag håller helt med men nu tycker jag inte det har varit så mycket. Eller har jag inte märkt det? Mina barn har nu bytt skola så många gånger att jag har slutat att låtsas engagera mig i att lära känna lärare, rektorer och andra föräldrar. Jag ringde rektorn för några månader för att berätta att vi skulle flytta utomlands. Hon svarade: - Ja, det vet jag redan, till Kalifornien. Det har Mini-gaia berättat i matsalen.
Alla känner apan-syndromet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar