fredag 7 maj 2010

Förslag

Några förslag på vad jag behöver för att må bra. Egen tid att skriva utan dåligt samvete. Check. Fixat en dagmamma till lilla la luna i USA. Tid med mina tjejkompisar utan barnen och mannen. Check. Två utekvällar med väninnan inbokad den här månaden. Tid för mig själv att göra saker som är mina intressen. Ska försöka hitta något kul att göra i USA, föreläsningar på Stanford, book club, yoga etc. Hjälp med stora barn och aktiviteter och läxor i USA. Check. Barnvakt/tutor bokad. Hjälp med stora barnen så att de inte bråkar på resor och släktmiddagar nu när mannen är i USA. Check. Mormor och morfar specifikt vidtalade. Tid med mannen. Bara att boka in barnvakt.
Intressant med den här listan är två saker. Att överst står egen tid för att skriva.
Och allt bygger på att vi har barnvakter som ständig stand-in och råd att betala för det. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, men jag känner mig lite som Maria Montazami nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar