fredag 7 maj 2010

Jag

Nu seglar Jaget upp till ytan igen efter ett år av kaos och förändringar och min vana trogen kastar jag mig in i allt det nya och tappar oftast bort mig själv på vägen. Mitt mönster brukar sedan vara att jag kämpar för att hitta mitt jag i allt det andra, och ofta ser jag som den enda utvägen att bryta upp, slita mig loss för att hitta mig själv igen. Men den här gången är jag fast besluten att fixa att bevara mig själv och behålla allt det andra. En väg är att ge mer, sträcka ut en hand och en annan väg är att vara mera tydlig med vem man är, vad man vill ha och vad man behöver. Jag undrar hur man gör när man är tydlig. Jag är oftast helt passiv eller skriker högt. Tydlig är någon slags mellanväg men jag försöker att hitta den. Några tips? Sara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar