tisdag 25 maj 2010

Men mamma

Mini-Gaia gör misstaget att komma hem och klaga över en elak kompis i skolan som retas. Jag blir upprörd och säger att jag ska ringa hennes föräldrar eller ännu bättre, jag ska komma till skolan och skälla ut ungen och hota henne så att hon aldrig mer gör så mot min lilla Mini-Gaia. - Så, ok? säger jag och tittar på Mini-Gaia som ser tveksam, för att inte säga orolig, ut. Jag frågar: - Men vad är det? Jag har ju sagt att jag ska fixa det, jag ska säga till henne på skarpen! Blir det inte bra? Min dotter säger fortfarande ingenting. Till slut fattar jag och frågar: - Vill du inte att jag ska komma och säga till? Mini-Gaia ler och skakar försiktigt på huvudet. Jag skrattar till: - Vadå? Vill du inte att jag ska ställa till en stor scen i skolan? Mini-Gaia ler lite mer och klämmer till slut fram: - Pinsamt, mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar