onsdag 19 maj 2010

Memory lane

Med musiken kommer minnena och all den bästa musiken är från slutet av nittiotalet när jag bodde i Kalifornien och det är mest amerikansk pop-rock och en del alternative grunge och så den gamla glada sextiotalsmusiken som min pojkvän och mina vänner introducerade mig i, oundvikligen vann Dylan, Stones och Grateful Dead även mitt hjärta. Och det tycks mig som en ändlös sträcka av halvslitna hus längst kusten i Santa Cruz, en massa soffor och fester och konserter och surfare och vi hade alla långt rufsigt hår, ständigt slitet av allt saltvatten och det var flip-flops och små blommiga klänningar som jag köpte second-hand nere vid the boardwalk och Venice Beach och Jim Morrison och vi levde i vår egen lilla sub-kultur-bubbla och hur vi trodde att vi var unga för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar