onsdag 5 maj 2010

Gamla låtar

Min son har gjort en spotify-lista åt mig med bara Winnerbäck, en massa gammal Winnerbäck som jag aldrig nånsin hört därför att jag upptäckte Winnerbäck häromåret just i samma veva som jag gick in i mitt icke-alternativa anti-Winnerbäck-liv. Under alla åren när varenda man jag träffade såg ut och lät som Winnerbäck och jag satt i skogen och skrev dikter om stora ord och stora känslor och en flaska rödvin tycktes vara lösningen på allt och rufsigt hår ett trade mark, då visste jag inte vem Winnerbäck var. Då, när musiken hade passat, när jag campade på Ölands mest öde stränder utan badrum och cafeer och låg vaken hela natten fastän barnen sov gott, vägrade jag att befatta mig med Bo Kaspers eller Winnerbäck, slog ifrån mig och höll för öronen, som om det hade blivit too much då. För mycket kliché.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar