onsdag 5 maj 2010

Frisören

Jag är nervös hela vägen till dit men den här gången låter jag min son själv få förklara för frisören, en tjej som för övrigt ser ut att vara ungefär femton år, hur han vill ha sitt hår. Sist vi var där, för tre-fyra veckor sedan, tog jag tydligen över totalt och gav order till frisören att INTE TA FÖR MYCKET. Jag är själv livrädd för att klippa mig, tar alltid bara topparna och jag har odlat min sons rockstjärne-look sedan han gick på småbarnsavdelningen på dagis, i ett försök att överskrida genusgränser, något som bara lett till att min son ständigt blir misstagen för en flicka. Så nu var det dags att klippa navelsträngen och sonen fick en mycket modern och trendig popbandsstjärne-look som han var alldeles nöjd med och en gelewax som kostade lika mycket som klippningen och när vi vinkade och gick sa alla tanterna till lilla la luna, som klädd i sin gröna drakoverall gled fram i sin turkosblå vagn:-Åh, vilken söt lillebror! Ännu ett nytt genus-projekt har startat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar