måndag 12 april 2010

Ingen som skrattar

på föräldragruppen på BVC när jag säger att jag har hittat ett gym i stan där man kan lämna barn från 3 mån till barnvakt när man tränar och jag pekar på lilla la luna som då var 5 veckor: -Tror ni jag kan ljuga och säga att hon är 3 mån?
Alla tittar förfärat och en riktig mamma säger tveksamt och ignorerar mitt skämt: -Tre månader är ju rätt litet, vem är det som passar dem då....?
Jag tänker vem bryr sig, jag är ju i samma lokal, det är väl bra att nån passar ungen så att jag kan träna? Men jag säger ingenting.
Nu är lilla la luna två månader (jag räknade kallt med att de inte kunde se skillnad på en 2 och 3 månaders bebis och jag hade rätt)och sover sig glatt igenom mina träningspass. Idag ringde jag och sa: -Jag ser att ni inte har nån barnvakt på yoga-passet, men om hon sover i vagnen är det ok då? Och tjejen på gymet svarade:- Javisst, då kan du bara ställa vagnen i receptionen.
Bra, hur svårt kan det va? Idag yoga, vad kul!
Äntligen något att göra på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar