fredag 9 april 2010

BMW

Jag svänger in vid macken och möter en lite sliten bil full av hippies. Jag tittar till lite extra och tänker att de ser coola ut, jag blir nyfiken, tänker att det är såna människor jag känner mig hemma med. Då plötsligt sträcker hippien i bilen fram handen och visar långfingret mot mig. Chockad rycker jag till och sedan är ögonblicket över och jag kör fram till min plats för att tanka. Hatad av hippies! Vad har hänt? Varför? Sedan slår det mig en misstanke: är det bara på grund av bilen? Dömde jag inte också ut min man när jag först mötte honom, även om det var halvt på skoj på grund av ett bilmärke? Som symboliserade för mig då så mycket bullshit och skrytsamhet. Nu är det bara en bil för mig. Men kanske inte för dessa hippies i den mötande bilen, och jag vill skrika att jag är ju som ni, ser ni inte att jag är precis som ni!? Men jag inser att de ser inte mig bakom bilen, bakom bilmärket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar