fredag 9 april 2010

Hollywoodfrun tipsar

I kassakön på Willys läser jag en bilaga till någon kvällstidning. En av hollywoodfruarna tipsar om hur man behåller sin man: Klaga aldrig på honom, höj honom till skyarna, ha alltid maten klar, piffa till dig. Jag skickar sms till mannen som är i USA och letar hus och jag citerar hennes tips och han svarar sarkastiskt: -Precis som du! Och jag skrattar där jag står i kön för jag har just tillbringat de senaste tre-fyra timmarna med att hat-bomba min man med elaka sms och mail och en av mina favoritsysselsättningar är att slänga på luren i örat på min man när vi bråkar över telefon, igen och igen och igen och han ringer upp och jag slänger på och han ringer upp och jag slänger på jag vet inte hur många gånger per dag och det har väl aldrig nånsin hänt att jag har haft någon middag klar eller ens påbörjat den när han kommer hem och jag är nog inte riktigt som Maria Montezami utan snarare som Pink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar