tisdag 13 april 2010

Bloggar och jag

Jag läser bloggar med olika grad av identifikation, igenkännande och önsketänkande. Jag läser den här därför att jag vill slå igenom som författare och för att hon har lyckats kombinera det yrket med att ha många barn. Jag läser den här nyligen upptäckta för att jag har en sida som är lite andlig och yoga och new age-aktig och jag vill bli/kan vara sån men orkar inte riktigt och spyr ibland när det där hälsodrinkslaxerande livet går till överdrift. Men hon har fyra barn och ett par skilsmässor bakom sig och en positiv livssyn. Jag läser den här för att det är hon som mest liknar mig vilket jag inte riktigt gillar men ändå accepterar, rockig, trashig, moderat-anarkist och en riktig bitch, och trebarnsmamma. Jag läser den här för att hon gör mig glad och för att jag önskar att jag var sådär söt och gullig och kunde ha på mig en rosa angora-mössa eller en färgstark odd molly-kofta utan att spy. Mest av allt gillar jag den här för att hon alltid är så positiv medan jag oftast ser allting i svart.

5 kommentarer:

  1. Hej! Så roligt att du gillar min blogg :) Fnissade just åt ditt inlägg om BVC-gruppen... Perfekt att kunna lämna en liten sovandes bebis och gå på yoga ju. Trevlig att titta in här! /Amy

    SvaraRadera
  2. Oj vilken ära att du läser min blogg! Snart kommer jag att förändra min blogg ganska mycket.

    SvaraRadera
  3. Jaså, vad ska du då göra??

    SvaraRadera
  4. Och jag läser här, särskilt på sistone. Tror jag behöver dosen med "drastism" som det ger. Kanske för att jag för en gångs skull har i uppdrag att tänka riktigt långa analytiska tankekedjor på jobbet. Inte så många överraskningar där!

    SvaraRadera
  5. Kul Sara att du gillar bloggen! Noorah, jag tänkte göra om den lite nu när jag flyttar till Kalifornien men du får väl se!

    SvaraRadera