fredag 25 mars 2011

rock chick eller fyrabarnsmor

Jag har en vän på facebook, en kille från högstadiet som tydligen lyckats bli rockstjärna i LA. Sex timmar härifrån ett helt annat liv. Samma ålder, samma bakgrund, helt olika liv i Kalifornien. Kan man inte få vara både och, kan man inte få ha fyra barn, en Lexus och ett hus som kostar fyrtio tusen i månaden i hyra, städerska och barnvakt och samtidigt gå på rock konserter hela helgerna och låtsas att man är tonåring`? Det verkar inte så. Men jag försöker så gott jag kan i mina trasiga jeans, boots och skinnjackor och när jag kommer till gymet säger de i kassan You look great, is it your first? Och jag nästan exploderar av skratt när jag säger, no its my fourth, för jag kan inte riktigt fatta att det är jag. Och här i Suburbia går folk till mataffären i pyjamas och joggingbyxor och jag fattar inte varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar