fredag 4 mars 2011

Hos läkaren igen

Jag är på världens kortaste besök hos min läkare hon väger mig (jag får godkänt) lyssnar på bebisens hjärtljud och sedan säger hon det vore ju jättebra om du kunde ta de där proverna och jag säger ja ja ja oj jag glömde och jag tänker att det kan jag nog förhala i två mån till hon säger har du några frågor och jag säger kan du avboka förlossningen eller garantera mig en smärtfri födsel och hon börjar skratta och sedan går jag. Jag vill bara därifrån jag vill föda barnet nu så jag har det gjort och jag får en broschyr om smärtlindring och jag mår illa av rädsla när jag läser i den och när jag pratar med kvinnor här och säger att jag födde mina två första barn utan smärtlindring tittar de på mig som om jag är galen och jag säger till mannen att jag tar epidural eller kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar