torsdag 3 mars 2011

Idag

Ingenting är riktigt skönt längre förutom att ligga på sidan på sängen och titta på gamla avsnitt an Private Practice och Brothers and Sisters på mannens iPad. Eftersom jag har en vild ettåring att ta hand om på dagarna får jag inte många tillfällen till det. Tränaren säger att hon aldrig sett nån sån vältränad gravid kvinna och att jag är hennes role model vilket är lite lustigt eftersom hon är min men det säger jag inte för jag vill inte hon ska få hybris och köra ännu hårdare med mig än hon redan gör, hon tycks ha glömt att jag är i sjunde månaden, jag klarar bara några min på treadmillen efter passet för jag kan barely move my legs. På starbucks beställer jag en decaf lowfat grande is latte Och Medan baristan gör min drink sjunker jag ner i en fåtölj och då kommer hon fram till mig med kaffet så jag slipper resa på mig. Och på promenad sen med luna gömmer jag min diet Coke när jag går in på den ekoligiska mataffären för att dricka en sån när man är gravid är en större synd här än att överdosera på Chystal meth vilket en annan hemmafru på gatan gjorde och hon sitter i parken med sin två åring och jag frågar vad tog du egentligen och hon skrattar och borstar sanden från barnvagnen, och säger well pretty much anything Och pianoläraren bjuder på marijuana och alla kör Lexus och BMW och alla män jobbar på Apple eller Google och när jag träffar en ny mamma i parken som verkar cool och är vit och pratar engelska så frågar hon inte vad jag gör (det är ju uppenbart, föder barn och tar hand om dem) utan vad min man gör och jag vet inte vad hans titel är på eng så jag bara mumlar silicon valley computers Och jag är inte här för att skryta och det där med drogerna hör väl ändå ungdomen till och den nya vännen i parken säger att hon tillhör en kyrka och de är mormoner och jag tänker just my luck antingen junkies Eller Jesus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar