fredag 25 mars 2011

Man kan aldrig veta

Jag har inga illusioner, allt man har kan man förlora lika lätt, om man är beredd att riskera det. Jag vet vad både min man och jag har gjort förut och skulle kunna göra igen, som alla människor. Ingen är immun. Kärlek händer men trohet är ett val. Klockan kvart i tio på kvällen förhör jag min man med tjugo frågor : Är du feminist ? När han inte svarar direkt säger jag Det finns bara ett svar på den frågan och han skruvar på sig som om han hoppas att jag är klar innan Greys anatomy börjar. Jag fortsätter Om du är otrogen så drar jag direkt och han ler och säger Ja och vad mer? Jag svarar Husen pengarna bilarna jobbet ryktet och vårdnaden om barnen. Han skrattar och sägerJag vet det och jag tänker om hot inte funkar vad funkar då? Kanske kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar