lördag 26 mars 2011

Mini kändis

De flesta går till gymet för att få ett break från vardagen. För mig är gymet min vardag. Jag är där nästan varje dag, jag lämnar in barnen i baby sitting och jag tränar med personlig tränare vare det sig det är julafton eller nyårsafton. Dessutom har jag tränat med tränaren genom hela graviditeten vilket är ganska uppseendeväckande, med den magen sticker man ju ut, minst sagt! Detta har lett till att alla tränare och personal behandlar mig som en familjemedlem eller mini kändis nu när det nya gymet har öppnat. Yeah I know who you are, I have seen you , I am so impressed etc. Efter att ha ägnat ett decennium för att få cred i den intellektuella världen har jag nu fått ett rykte som en otroligt dedikerad träningsnarkoman. Det visar bara att det inte spelar så stor roll vad man fokuserar sin energi på, gör man det tillräckligt intensivt och konsekvent så når man resultat vare det sig man använder hjärnan eller kroppen. Och med min egen diagnosticerade adhd vet jag vid det här laget att går jag riktigt in för något brukar jag nå framgång. Problemet är att jag sällan gör medvetna val utan bara glider in på nåt och det kan gå år emellan då jag inte riktigt fokuserar på nåt sådär jätte intensivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar