måndag 15 november 2010

Så skönt

att läsa om någon annan som inte orkar med allt jox och jag är så glad att jag slipper sverige och regn och rusk och ytterkläder och alla dessa papper från skolan. Det är skönt att slippa jobbet och dagis och stressen och mörkret, och jag fattar inte hur folk orkar. Visst det ställs krav här också men i stort sett är skolarbetet upp till barnen här, det är mellan barnen och lärarna och jag är inte särskilt insatt. Mer ansvar för barnen, mindre för föräldrarna, om man inte vill hjälpa till, men det är frivilligt. Att packa lunchlåda varje morgon har jag vant mig vid. Och det mesta här är papper om insamlingar och food drives där man skänker konservburkar och kläder till fattiga och hemlösa och när jag promenerar hem från biblioteket med minigaia ligger det en hemlös man på en bänk och jag förklarar för henne om fattiga och rika fast jag använder inte de orden och det är en verklighet de inte behövde lära sig om i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar