tisdag 16 november 2010

Energitjuv

Jag vet en person som också gillar Hotel New Hampshire och jag kommer att tänka på något den här personen sa, eller skrev, som handlade om energitjuvar och jag ska erkänna att jag inte riktigt förstod vad han menade då. Hur då, tänkte jag, vad menas, hur kan någon annan stjäla ens energi, det går väl inte, men jag vågade väl inte fråga eller fick aldrig chansen för saker och ting som var precis som de skulle rann av någon anledning (mig, jag, mitt fel, min rädsla, inget ovanligt, mitt mönster i många år, sju år) ut i sanden. Men nu förstår jag! Någon som jag trodde var en ny vän har utvecklats till en riktig energitjuv, jag är utmattad och deppig efter att ha träffat henne, och jag bävar inför att träffa henne. Hur gör man då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar