onsdag 17 november 2010

Noga

Jag har fött tre barn i Sverige och varje gång gått upp ca 10-15 kilo och utan problem gått ner allt efteråt, utan ansträngning. Ingen barnmorska har brytt sig om att kolla min vikt på kontrollerna eller diskutera det om jag ändå vägt mig, vilket oftast varit frivilligt. No comments. Här däremot! Smalare och mer vältränad än jag någonsin varit väger jag in mig på 56 kilo i tredje månaden och har en månad senare gått upp hela 5 kilo, till 61 kilo, detta är så chockerande att sköterskan måste väga om mig och kolla om hon läst rätt och sedan får jag höra att jag gått upp dubbelt så mycket som jag skulle ha gjort. Ett pound i veckan, ett halvt kilo i veckan ska man gå upp. Så nu gäller det! Treadmill here I come. Och mannen suckar och säger, Vet de vad de har gjort när de säger så till just dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar