tisdag 17 augusti 2010

Vi sitter i trädgården

och delar en flaska vin, min man och jag, när en granne kommer över och det blir två-tre-fyra flaskor till och jag och vår granne utbyter romantiserade droghistorier från vår ungdom och jag skrattar och skrattar och det är sent på natten och vi pratar och dricker och min man säger helt plötsligt; before she met me, då var hon ihop med en tjugotreåring, och jag tänker varför säger han det, och min granne säger oh, that sounds like fun, och jag säger inget men jag tänker det som ingen kan fatta att det var inte kul, det var inte på skoj, det var tre år av mitt liv fullt av drama och det var allvar det med, det var faktiskt på allvar. Och min man har inget att tillägga för han har inte levt som jag levt, inte gjort det jag gjort, och jag vet precis varför och jag pekar på min man och jag säger till grannen; he is a happy person, just a genuinely happy person, are you? Och hon svarar nej och jag visste det redan, för det är såna som hon, såna som jag, som måste testa alla gränser. Inte de lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar