måndag 1 mars 2010

Dröm

På skidsemestern har jag följande dröm: Jag talar med en gammal vän och klasskamrat, hon är läkare. Jag berättar att jag är i stort sett nöjd med min kropp såhär tre veckor efter födseln men att jag vill börja träna för att få en plattare mage så fort som möjligt. Läkaren och väninnan säger till mig: -Om man har såna bekymmer borde man verkligen fundera över vad man EGENTLIGEN ska göra med sitt liv. Jag vaknar med en existentiell oro i kroppen och det sarkastiska ordet EGENTLIGEN ringande i öronen. Jag berättar för mannen som skrattande säger att du och jobba går inte riktigt ihop. -Allt handlar inte om pengar, det handlar om något meningsfullt...säger jag och han skrattar och knuffar ner mig i en snödriva alldeles bredvid skidskolan. Jag försöker komma upp men han bara kysser mig och lilla la luna sover i vagnen och de andra fyra barnen har sina skidlektioner och vi ligger i snön och skrattar och jag kan inte komma upp och de andra föräldrarna stirrar med en blandning av avsmak och avundsjuka på oss när de går förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar