onsdag 31 mars 2010

Kalifornien

Om tre månader bloggar jag från Kalifornien. Living in the sun. Som ett märkligt ödes nyck ska jag nu återvända till "brottsplatsen" haha, nej men till exakt samma område i Kalifornien där jag en gång bodde, i flera år på det unga nittio-talet. I en cirkelrörelse åker jag nu tillbaka till det livet jag levde, till de städer, gator, cafeer och gräsmattor som var mina, men ändå är allting nytt, dels för att det förmodligen har förändrats lite på tio år, men även därför att jag nu är mamma, fru (!) och har tre barn och en man (med ett jobb!) med mig i bagaget. Det blir paraplyvagnar och skolbasarer och fotbollsträningar och simskolor men ändå: Det är fortfarande jag, tio år äldre, men det blir ändå yoga och Starbucks och promenader och bokhandlar och det blir utekvällar i Palo Alto och drinkar i San Fransisco med min make och det blir Disneyland och Hollywood och Beverly Hills all over again. Men this time, med familj!

2 kommentarer:

  1. Oj! Ska ni flytta ända till USA!
    Förstår helt klart din förtjusning: Det måste vara underbart att få möjlighet att göra det som vuxen med familjen.
    Men vad säger barnens biologiska pappa?
    Och vad säger ungarna? Vad jag har förstått så har de inte jättetät kontakt med honom, men det här måste ju göra den näst intill obefintlig.

    SvaraRadera
  2. Skype skype skype, hoppas det går bra.

    SvaraRadera