onsdag 29 april 2009

Oslagbara

Att varje dag få höra att jag kan välja själv, att jag kan bestämma vad jag vill om mitt eget liv, att det är upp till mig, fritt, öppet, till och med välkommet, att tänka och känna i enlighet med mitt inre. Det är något helt annat än jag är van vid, det är äkta kärlek och jag undrar om jag någonsin egentligen har upplevt det tidigare. Och jag blir lika generös som han med min kärlek och han säger: Du tar fram det bästa ur mig och jag säger du med, du med, och vi gråter ikapp och vi har fått en ny chans, till ett nytt liv, och barnen är chockade och allt är en galen förvirring, och vi åker kors och tvärs över Sverige i flera bilar med massor av barn och folk gråter och skrattar runt omkring oss och de är chockade men ingen kan motstå vår övertygelse, vår intensitet bär oss genom städer, länder och krossade familjer och det är som om vi svävar, ointagliga, orubbliga, och alla kan se det och alla förstår, vare sig de vill eller inte, och ingenting annat betyder någonting och vi går ut och tar över stan och vi dansar till gryningen och vi har inte sovit på flera veckor för vi är untouchables.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar