torsdag 23 april 2009

Framgång

Vad betyder det? Nästa vecka ska jag stå på konferensen och prata på engelska i tjugo minuter om saker som inte speciellt många bryr sig om, det är inte livsviktigt, men det driver mig. Ingen av mina vänner eller mannen jag älskar har någon aning om vad jag sysslar med eller bryr sig förresten. Lika lite som jag bryr mig om vad de jobbar med. Mannen jag älskar anses framgångsrik, till och med mycket framgångsrik tydligen, enligt vad jag har förstått men som jag i någon slags anfall av förnekelse vägrar att inse, i sitt yrke, ett yrke som jag inte har något intresse av att veta något om. För mig är han framgångsrik för att han står bakom mig, för att han stärker mig med sin kärlek, för att han inspirerar mig, för att han är så generös med sin godhet. Det är därför jag älskar honom. Det är den verkliga framgången i mina ögon. Och att vi fann varandra kan inte kallas för något annat än vårt livs absolut största framgång!

1 kommentar: