söndag 5 april 2009

Jag gillar

inställningen i Lisas blogg även om det blir lite för mycket goody-doer över det ibland. Men en sak som fick mig att tänka efter var det här med hur produkter som vi använder på vår kropp, smink, deodoranter, hudkrämer går rakt in genom huden och påverkar oss, alltså de ämnen som krämerna innehåller. Impulsiv som jag är rensade jag genast i badrummet och cyklade ner till hälsokostaffären och stod en lång stund framför skönhets-hyllan och häpnade över priserna. Men det är viktigt.

1 kommentar:

  1. Åh suck, min långa kommentar försvann.
    Jag använder (nästan) bara ekologiska produkter och har gjort de senaste 7-8 åren.
    Jag hittade ett ekologiskt märke som jag trivs jättebra med och numera använder jag bara det; det är ju trots allt min hy det ska på och miljön som påverkas runt omkring mig. Dessutom är de drygare och i glasflaskor istället för en massa plast.
    Ytterligare en fördel är att det räcker med tre produkter istället för 1000. Det är så lätt att bli påverkad av allt och man köper förtvivlat en burk till; det hjälper inte. Ät bra, drick vatten, sov och skydda din hy det är allt man kan göra.

    SvaraRadera