lördag 25 september 2010

Konsten!

Men så plötsligt, jag bokar barnvakt och tar med mig väninnan som fortfarande är på besök, upp till San Fransisco och går på deYoung museum i Golden gate park, ett museum min tränare rekommenderat, min tränare rekommenderar alla utflykter eftersom jag är i stort sett inkapabel att själv leka turist där jag bor och läsa broschyrer om platser att se. Vi tillbringar hela dagen där, köper kaffe och kaka (säkert tretusen kalorier men jag är så hungrig hela tiden, så fruktansvärt, omättligt hungrig)och äter våra medhavda ostmackor i solen, bland konsten i gräset. Det är premiär på en van gogh utställning, konsten är på besök från paris och jag absorberas av färgerna, av orden, I dream of painting and then I paint my dreams och väninnan och jag planerar en tripp till Paris nästa år för då fyller jag 40 och vi ska bara driva runt på cafeer och konstmuseum och jag vill bara bort från den här ytliga kommersiella bilkulturen nu och i gräset sitter en mammagrupp med sina bebisar och jag tänker på lilla la luna som är hemma med barnvakten som hon verkar älska och jag och väninnan sitter på en bänk och hon röker och jag leker med iphonen och sen säger hon, ska vi ta ett varv till och så strövar vi långsamt genom museiparken och in genom glasdörrarna och den klassiska musiken och konsten, konsten och konsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar