tisdag 5 april 2011

Catch the baby!

Jag går till den nya holistiska barnmorska kliniken och den gamla läkarkliniken har inte faxat över mina journaler. Jag börjar nästan gråta av stress det är bara drygt en månad kvar och det är lite väl sent att byta men jag ringer några samtal till ingen nytta och ibland är det här landet så medeltida med sina checkhäften, faxar och tel svarare och hallå det är 2011 har ni hört talas om internet. Hursomhelst jag får träffa en barnmorska efter att jag har betalt en handpenning på fyra tusen kronor det är en tiondel av vad förlossningen kostar men om försäkringen betalar så får vi tillbaka pengarna...yeah right. Jag säger hur ska vi komma ihåg att be om det men då tittar de bara konstigt. Barnmorskan är brittisk och underbar och säger sweetheart och talar hela tiden om att hon och hennes två kolleger är de som ska catch my baby och det uttrycket är så annorlunda mot att deliver eller förlösa och jag säger exakt hur jag vill ha det och allt är ok och jag är så lycklig när jag går därifrån med hennes ord ringande i öronen, catch the baby, catch the baby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar