tisdag 6 juli 2010

Glättigt versus äkta

Den här artikeln hittade jag via skugges blogg. Intressant om hur ungdomar mår av att ständigt vi vuxna bombarderar våra sociala medier med de senaste glättigaste statusuppdateringarna och semesterfotona. Min blogg är kanske ett exempel på det hon söker, med ett visst mått av ärlighet men min facebook är av det glättiga slaget men hör inte det lite till det forumet? Men jag tror ändå att jag ska dra ner lite på glättigheten där och tagga ner lite med semesterbilderna, för det är en fin gräns mellan att vara stolt över sitt liv och över att briljera över sin lycka i brist på trygghet eller vad säger ni andra? Tänkvärt...

2 kommentarer:

  1. Intressant! Jag tror nog att mitt FB ganska väl speglar mitt sinnestillstånd. Är jag glad så märks det nog ofta på statusraden och tvärtom. Ser ingen anledning att "glätta till det". Däremot är jag en i grunden ganska levnadsglad och positiv person, vilket föranleder fler positiva än neggiga statusrader. Det kanske sticker i ögonen på somliga, men jag har också fått kommentarer om att min livsglädje smittar av sig. Så jag vet inte, jag... Är det fel att vara lycklig när någon annan inte är det?

    SvaraRadera
  2. Kul att du är tillbaka i bloggosfären förresten. :) Har saknat dig här!

    SvaraRadera